Profesia Sociálny pedagóg v škole a v školskom zariadení

O kurze
Komplexný kurz bude pozostávať z 10 stretnutí v pravidelných mesačných intervaloch (1x mesačne) po celý školský rok 2024/25, od septembra do júna, v hodinách od 16:30 do 18:00. Kurz má 10 stretnutí. V prípade, že by ste sa nemohli niektorého zo stretnutí zúčastniť, pošleme Vám z neho záznam.
Kurz je možné absolvovať aj v rámci Inovačného vzdelávania. V takom prípade je nutné oboznámiť sa s bližšími informáciami na tel. č. 0903 268 644.
Termíny sú rezervované do konca roka 2024. Zvyšné termíny v roku 2025 budú zverejnené začiatkom decembra.
Profesia Sociálny pedagóg má v podporných tímoch svoje špecifické postavenie a prináša nenahraditeľné benefity, akými sú napr. podpora inkluzívneho prostredia a kultúry školy, prevencia sociálno-patologických javov, adaptácia detí so špecifickými sociálnovýchovnými potrebami (zo segregovaných oblastí, na úteku pred vojnovými hrozbami, s problémovým správaním), intenzívna spolupráca s rodinou a podpora aktivít komunitného charakteru (otvorená škola). Kurz je určený predovšetkým sociálnym pedagógom a ich zamestnávateľom v školskom prostredí. Na jednotlivých stretnutiach sa podrobnejšie venujeme dôležitým témach, ktoré pomôžu sociálnym pedagógom pri vytyčovaní si prioritných kompetencií na pracovisku, zorientovaní sa v procesných štandardoch, v stanovovaní si krátkodobých a dlhodobých cieľov (ročný plán, stratégia prevencie, efektívne koordinovanie tímu), ktoré účastníci budú môcť nadobudnúť prostredníctvom kazuistík a ukážok z videozáznamov „živých kníh“ (skúsených kolegov), nácvikom praktických aktivít (napr. vzdelávacej aktivity pre učiteľov) a získaní prehľadu o ďalších dostupných zdrojoch (projektoch, manuáloch, technikách) a možnostiach sieťovania ďalších špecialistov. Všetky uvedené témy budú v súlade s aktuálnymi štandardmi a podpornými opatreniami. Súčasťou kurzu bude mentoring, koučing a supervízia.
Lektor: Kristína Liberčanová
Patrí k prvej generáciu sociálnych pedagógov pôsobiacich v školskej a poradenskej praxi. V súčasnosti odovzdáva svoje skúsenosti študentom sociálnej pedagogiky a vychovávateľstva na PDF TRUNI, a to najmä výučbou predmetov aplikačného charakteru (metodika sociálno-pedagogických činností, procesné komponenty v sociálnej pedagogike, priebežná/súvislá prax, prevencia sociálno-patologických javov, service learning v edukácii, enviromentálna výchova). Publikuje o vývoji sociálnej pedagogiky a profesijnej dráhe slovenských sociálnych pedagóg na medzinárodnej úrovni, ako i príspevky či webináre pre domácu odbornú a laickú verejnosť. Je autorkou viacerých študijných publikácií zameraných najmä na peer fenomén, prevenciu, intervenciu, manažment projektovania v edukácií. Absolvovala výcviky v efektívnej primárnej prevencii, na uplatňovania princípov harm reduction vo vysokoškolskej výučbe, ďalšie vzdelávanie 4kovej akadémie vnímavosti, využívanie artefiletiky v inkluzívnej triede, či aplikovania rozvíjajúcich a korekčných programov KUPROG, i kurz koučingu v školskom prostredí. Aktuálne je frekventantkou certifikovaného výcviku supervízie v sociálnej oblasti. Poskytuje expertné služby v oblasti sociálno-pedagogických projektov, publikácií a aktívne ponúka poradenstvo, mentoring a koučing sociálnym pedagógom. Ako dobrovoľníčka realizuje komunitné tvorivé dielne pre deti a rodičov, letné tábory a pomáha na dištančnej linke špecializovanej pre deti a mladých ľudí.
Obsah kurzu
Ako si plánovať sociálno-pedagogickú činnosť
-
Video lekcia
01:45:25 -
Kvíz k lekcii