Ponuka vzdelávacích kurzov

Prebiehajúce kurzy

Komplexný kurz 10 stretnutí: Profesia Sociálny pedagóg v škole a v školskom zariadení - Možnosť Inovačného vzdelávania
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Komplexný kurz: 10 stretnutí, 1x mesačne, od septembra do júna 2024/25, od 16:30 do 18:00. V prípade, že by ste sa nemohli niektorého zo stretnutí zúčastniť, pošleme Vám z neho záznam. Témy stretnutí sú v súlade s aktuálnymi štandardmi a podpornými opatreniami: Ako si plánovať sociálno-pedagogickú činnosť? (plánovanie, koučing) Ako si zmonitorovať situáciu v škole? (depistáž) Ako viesť agendu o klientovi, resp.ako na kazuistiku žiaka? (evidencia klienta, ŠPT, diagnostika) Ako vytvoriť profylaktické a proinkluzívne prostredie? (profylaxia, spolupráca, sieťovanie multitímy) Ako poskytovať mentoring rodičom a kolegom? (vzdelávanie a konzultácie / mentoring) Ako nastaviť stratégiu prevencie? (prevencia) Ako poskytovať poradenské služby? (poradenstvo) Ako riešiť náročné výchovné situácie? (krízová intervencia) Ako využívať nové a expresívne techniky v činnosti sociálneho pedagóga? - (terapia, filetika) Ako reflektovať svoju prácu? (evalvácia, supervízia)

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM II.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Dyslektické čítanky a bežné čítanky, úpravy a adaptácie textov na čítanie keď to moc nejde, tradičné metódy nápravy porúch čítania a pro-inkluzívne podporné prístupy v triede.

Koordinácia podporných opatrení inkluzívnym špeciálnym pedagógom
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webinára je predstaviť konkrétne procesy multidisciplinárnej koordinácie v realizácii podporných opatrení a pedagogických intervencií. Účastník si okrem inovatívneho nazerania na inklúziu vytvorí spolu s lektorkou konkrétnu didaktickú prípravu na vyučovaciu hodinu/celok, ktorá zohľadňuje podporné opatrenia a potreby u vybraného dieťaťa, žiaka so ŠVVP.

Kurikulárna reforma školstva – ako nastaviť spoluprácu žiak-učiteľ-rodič
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Kurikulárna reforma školstva, resp. zmena štátneho vzdelávacieho programu na Slovensku prináša zásadné zmeny vo vzťahu učiteľ-žiak-rodič. Mení sa nimi dynamika vzťahov medzi týmito kľúčovými aktérmi vzdelávacieho procesu. Našou snahou je lepšie porozumenie rodičov a učiteľov týmto zmenám a ich spoločného vplyvu na vzdelávanie detí. Zameriame sa na konkrétne stratégie a nástroje, ktoré môžu pomôcť vytvárať a udržiavať efektívnu a produktívnu spoluprácu a partnerstvo, ktoré podporuje rozvoj a úspech žiakov.

PRÁCA SO ŽIAKMI Z MARGINALIZOVANÝCH KOMUNÍT A SOCIÁLNE ZNEVÝHODNENÉHO PROSTREDIA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webináru je identifikovanie súčasných bariér inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vrátane detí z rómskych marginalizovaných komunít a identifikovať zdroje týchto bariér. Zároveň sa budeme snažiť nájsť možné spôsoby na odstránenie ich príčin. Povieme si o edukácii žiakov zo SZP, ich spôsobe života s cieľom ich pochopiť a na základe toho vytvoriť podmienky pre úspešný výchovno - vzdelávací proces. Budeme diskutovať o riešeniach zefektívnenia našej práce.

Šikana v škole
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári si povieme o tom, aké sú znaky a prejavy šikanovania a ktoré signály nás môžu na šikanu upozorniť. Ako postupovať pri získavaní informácií od účastníkov, svedkov, alebo rodičov. Aká je prvá pomoc pri výskytu šikany a čo nerobiť. Čo je to kyberšikana, znaky a rozdiely. Ďalej si doplníme poznatky o tom, čo je to skupinová dynamika a ako súvisí so šikanou. Prečo je práca s triednym kolektívom nevyhnutná súčasť nápravy a prevencia najúčinnejší nástroj.

Psychické poruchy u detí a dospievajúcich
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári si podrobnejšie predstavíme najčastejšie psychické poruchy u detí a dospievajúcich – úzkostné poruchy, depresívnu poruchu, sebapoškodzovanie, suicidálne správanie a poruchy príjmu potravy. Vysvetlíme si, prečo je puberta a dospievanie významnýmspúšťačom rozvoja psychických porúch. Každú symptomatiku si rozoberieme na konkrétnych kazuistických prípadoch. Mojim zámerom je poskytnúť základnú orientáciu v problematike, základné odporúčania pre prax a ako postupovať v prípade detekcie uvedených ťažkostí.

Zrealizované kurzy

Myšlienková mapa – učte úspornejšie a efektívnejšie
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Myšlienková mapa je vizuálny nástroj. Uľahčuje zapamätanie. Usporiada myšlienky. Podporuje kreatívne a zábavné vyučovanie. Podporuje focus žiakov. Podporuje kritické myslenie a uľahčuje pochopenie náročných tém. Je to proces integrácie priestoru a logiky pri spájaní slov, obrazov, čísel, farieb ktorý stanovuje štruktúru a zvyšuje rýchlosť a kvalitu porozumenia a zapamätania si získanej informácie. Myšlienkové mapy pomáhajú kreatívne a jasne myslieť, rozhodovať sa a hľadať riešenia problémov, usporiadať a lepšie si pamätať informácie. Inými slovami, sú nápomocné vo všetkých dôležitých zručnostiach súčasnosti. Okrem toho dokážu pomôcť v efektívnom zdieľaní myšlienok medzi ľuďmi a práve táto vlastnosť ich robí žiadanými aj vo vyučovacom procese.

KRÍZOVÁ INTERVENCIA V ŠKOLSKOM PROSTREDÍ
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári sa naučíme rozpoznávať a identifikovať záťažové situácie, dotkneme sa základných bodov ako v krízovej situácii so žiakmi postupovať, čo robiť a čo nerobiť, aby sme neuškodili. Dozvieme sa základné zručnosti psychosociálnej podpory v školskom prostredí, naučíme sa jednoduché techniky, ako upokojiť seba aj okolie, aby sme zdravo podporili proces dobrého zvládania krízovej situácie. Seminár bude vedený prakticky aj teoreticky. V prípade, že by ste sa nemohli vzdelávania zúčastniť, pošleme Vám z neho záznam.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM I.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

V tomto bloku vás prevediem novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Znie to hrozne, ale je to zaujímavé: Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a Dyslexia. Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy, model ťažkosti v čítaní s porozumením.

ZMENÍ UMELÁ INTELIGENCIA SLOVENSKÉ ŠKOLSTVO?
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Umelá inteligencia (AI) zohráva kľúčovú úlohu v transformácii vzdelávania. Vďaka AI môžeme poskytovať personalizované vzdelávanie šité na mieru pre každého žiaka. Tieto inteligentné systémy dokážu analyzovať a porozumieť potrebám a schopnostiam jednotlivcov, čo umožňuje efektívnejšie a zaujímavejšie vyučovanie. Učitelia majú tak nástroj na podporu pokroku žiakov a vytváranie individualizovaných učebných plánov. S výrazným zlepšením výkonu a angažovanosti žiakov má umelá inteligencia potenciál revolučne ovplyvniť budúcnosť vzdelávania.

PRÁCA SO ŽIAKMI Z MARGINALIZOVANÝCH KOMUNÍT A SOCIÁLNE ZNEVÝHODNENÉHO PROSTREDIA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webináru je identifikovanie súčasných bariér inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vrátane detí z rómskych marginalizovaných komunít a identifikovať zdroje týchto bariér. Zároveň sa budeme snažiť nájsť možné spôsoby na odstránenie ich príčin. Povieme si o edukácii žiakov zo SZP, ich spôsobe života s cieľom ich pochopiť a na základe toho vytvoriť podmienky pre úspešný výchovno - vzdelávací proces. Budeme diskutovať o riešeniach zefektívnenia našej práce.

ROZBÚRENÁ MYSEĽ PUBERŤÁKA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Obdobie puberty a dospievania si často spájame s mnohými presvedčeniami: Deti sa vplyvom hormónov „zbláznia“, sú nezodpovedné, lenivé, nesústredené. Majú sklony k závislostiam, riskantnému správaniu, častejšie porušujú pravidlá. Kvôli sociálnym sieťam sú ovplyvniteľné a ľahko sa nechajú zneužiť. Na webinári si povieme o najčastejších ťažkostiach tohto veku: úzkostné apanické prejavy, poruchy príjmu potravy, sebapoškodzovanie, depresie, genderovu dysfóriu, hľadanie sexuálnej identity, závislosti...

KRÍZOVÁ INTERVENCIA V ŠKOLSKOM PROSTREDÍ
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári sa naučíme rozpoznávať a identifikovať záťažové situácie, dotkneme sa základných bodov ako v krízovej situácii so žiakmi postupovať, čo robiť a čo nerobiť, aby sme neuškodili. Dozvieme sa základné zručnosti psychosociálnej podpory v školskom prostredí, naučíme sa jednoduché techniky, ako upokojiť seba aj okolie, aby sme zdravo podporili proces dobrého zvládania krízovej situácie. Seminár bude vedený prakticky aj teoreticky.

Diferencované učenie vďaka zdravotne znevýhodnenému spolužiakovi
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Radi by sme s Vami zdieľali osobnú prežitú skúsenosť - ako na vzdelávanie žiaka s PAS - z unikátneho pohľadu troch osôb: asistentky/mamy žiaka, učiteľky a mamy spolužiaka. Náš proces prekonávania obáv, kreovania, hľadania a nachádzania ako sa dá, keď sa chce… Skúsenosť je to jedinečná, no naplnená praktickými a prenosnými tipmi, ktorými by sme chceli povzbudiť každého (rodiča, učiteľa, asistenta, či riaditeľa) ako sa dá pristúpiť k diferencovanému učeniu.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM II.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Dyslektické čítanky a bežné čítanky, úpravy a adaptácie textov na čítanie keď to moc nejde, tradičné metódy nápravy porúch čítania a pro-inkluzívne podporné prístupy v triede.

DYSLEXIA - ŽIVOT V NEDYSLEKTICKOM SVETE
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Povieme si ako sa prejavujú poruchy učenia pri dyslexii, dysgrafii, dysortografii, poruche pozornosti, dyspraxii, dysmúzii a dyspinxii, ADHD - najprv teoreticky a potom príkladmi, z učiteľskej praxe lektorky. Budeme sa venovať témam komunikácie so žiakom s dys, jeho rodičmi, vhodným reakciám učiteľa na vypäté situácie, stratégiám učenia žiakov s dys, well - beingu dyskára, čo všetko môže byť problémom v rámci prostredia triedy, ako spolupracovať v rámci školského podporného tímu, triedneho učiteľa, učiteľského zboru a rodičov.


Logo Univerzitky o.z.