Ponuka vzdelávacích kurzov

Prebiehajúce kurzy

KRÍZOVÁ INTERVENCIA V ŠKOLSKOM PROSTREDÍ
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári sa naučíme rozpoznávať a identifikovať záťažové situácie, dotkneme sa základných bodov ako v krízovej situácii so žiakmi postupovať, čo robiť a čo nerobiť, aby sme neuškodili. Dozvieme sa základné zručnosti psychosociálnej podpory v školskom prostredí, naučíme sa jednoduché techniky, ako upokojiť seba aj okolie, aby sme zdravo podporili proces dobrého zvládania krízovej situácie. Seminár bude vedený prakticky aj teoreticky.

ROZBÚRENÁ MYSEĽ PUBERŤÁKA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Obdobie puberty a dospievania si často spájame s mnohými presvedčeniami: Deti sa vplyvom hormónov „zbláznia“, sú nezodpovedné, lenivé, nesústredené. Majú sklony k závislostiam, riskantnému správaniu, častejšie porušujú pravidlá. Kvôli sociálnym sieťam sú ovplyvniteľné a ľahko sa nechajú zneužiť. Na webinári si povieme o najčastejších ťažkostiach tohto veku: úzkostné apanické prejavy, poruchy príjmu potravy, sebapoškodzovanie, depresie, genderovu dysfóriu, hľadanie sexuálnej identity, závislosti...

PRÁCA SO ŽIAKMI Z MARGINALIZOVANÝCH KOMUNÍT A SOCIÁLNE ZNEVÝHODNENÉHO PROSTREDIA
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Cieľom webináru je identifikovanie súčasných bariér inkluzívneho vzdelávania pre žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia, vrátane detí z rómskych marginalizovaných komunít a identifikovať zdroje týchto bariér. Zároveň sa budeme snažiť nájsť možné spôsoby na odstránenie ich príčin. Povieme si o edukácii žiakov zo SZP, ich spôsobe života s cieľom ich pochopiť a na základe toho vytvoriť podmienky pre úspešný výchovno - vzdelávací proces. Budeme diskutovať o riešeniach zefektívnenia našej práce.

Zrealizované kurzy

Diferencované učenie vďaka zdravotne znevýhodnenému spolužiakovi
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Radi by sme s Vami zdieľali osobnú prežitú skúsenosť - ako na vzdelávanie žiaka s PAS - z unikátneho pohľadu troch osôb: asistentky/mamy žiaka, učiteľky a mamy spolužiaka. Náš proces prekonávania obáv, kreovania, hľadania a nachádzania ako sa dá, keď sa chce… Skúsenosť je to jedinečná, no naplnená praktickými a prenosnými tipmi, ktorými by sme chceli povzbudiť každého (rodiča, učiteľa, asistenta, či riaditeľa) ako sa dá pristúpiť k diferencovanému učeniu.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM II.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Poruchy a ťažkosti v čítaní v prvom a druhom vzdelávacom cykle. Dyslektické čítanky a bežné čítanky, úpravy a adaptácie textov na čítanie keď to moc nejde, tradičné metódy nápravy porúch čítania a pro-inkluzívne podporné prístupy v triede.

DYSLEXIA - ŽIVOT V NEDYSLEKTICKOM SVETE
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Povieme si ako sa prejavujú poruchy učenia pri dyslexii, dysgrafii, dysortografii, poruche pozornosti, dyspraxii, dysmúzii a dyspinxii, ADHD - najprv teoreticky a potom príkladmi, z učiteľskej praxe lektorky. Budeme sa venovať témam komunikácie so žiakom s dys, jeho rodičmi, vhodným reakciám učiteľa na vypäté situácie, stratégiám učenia žiakov s dys, well - beingu dyskára, čo všetko môže byť problémom v rámci prostredia triedy, ako spolupracovať v rámci školského podporného tímu, triedneho učiteľa, učiteľského zboru a rodičov.

PRIDAJ K SLOVU JEDNODUCHÚ KRESBU
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Vizuálne stvárnené informácie si dokážeme lepšie pamätať a aj rýchlejšie ich vnímať. V porovnaní s písaným textom ich náš mozog dokáže spracovať až 40 000x rýchlejšie. Po malom tréningu budete schopní vysvetľovať zložité témy pomocou obrázkov. Naučíte sa jednoducho nakresliť slová, myšlienky a súvislosti.

PORUCHY ČÍTANIA A INKLUZÍVNA PODPORA: ŤAŽKOSTI S ČÍTANÍM I.
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

V tomto bloku vás prevediem novými teoretickými základmi porúch a ťažkostí v základnej školskej zručnosti. Znie to hrozne, ale je to zaujímavé: Simple view of reading, Garden Variety of Poor Readers, Pseudodyslexia a Dyslexia. Prediktory porúch učenia v ranom veku a vstup do školy, model ťažkosti v čítaní s porozumením.

Podpora duševného zdravia pedagogických a odborných zamestnancov
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Webinár sa venuje problematike duševného zdravia pedagogických a odborných zamestnancov a ich psychickej pohody. Je zameraný aj na ich osobnostný a profesijný rozvoj, posilňovanie zvládania náročných situácií. Mnohí z Vás si v sebe nesú nezodpovedané otázky, ktoré bežné webináre nepokryjú. Na interaktívnom webinári bude priestor na konkrétne otázky na nižšie spomenuté témy, prípadne iné témy, ktoré Vás zaujímajú. Okruhy tém: zdravie, stres, vzťahy, komunikácia, riešenie konfliktov, emócie, myšlienky alebo spánok.

ZMENÍ UMELÁ INTELIGENCIA SLOVENSKÉ ŠKOLSTVO?
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Umelá inteligencia (AI) zohráva kľúčovú úlohu v transformácii vzdelávania. Vďaka AI môžeme poskytovať personalizované vzdelávanie šité na mieru pre každého žiaka. Tieto inteligentné systémy dokážu analyzovať a porozumieť potrebám a schopnostiam jednotlivcov, čo umožňuje efektívnejšie a zaujímavejšie vyučovanie. Učitelia majú tak nástroj na podporu pokroku žiakov a vytváranie individualizovaných učebných plánov. S výrazným zlepšením výkonu a angažovanosti žiakov má umelá inteligencia potenciál revolučne ovplyvniť budúcnosť vzdelávania.

ŽIAK NA SPEKTRE AUTIZMU V ŠKOLE
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Povieme si o špecifikách a odlišnostiach žiaka s PAS, naučíme sa ako si vytvoriť základnú osnovu prípravy na jednotlivé vyučovacie hodiny. Podelíme sa o tipy a rady počas vyučovania, ktoré pomôžu zjednodušiť výklad učiva tak, aby mu žiak s PAS porozumel. Ukážeme si ako upraviť texty v učebniciach a ako si prispôsobiť edukačné pomôcky, ktoré môžu poslúžiť ako metodický materiál pri vyučovaní. Začíname ukážkami z vyučovacích predmetov: Slovenský jazyk a literatúra, Matematika a Biológia pre druhý stupeň.

POTENCIÁLNY BENEFIT V ŠKOLE – PROFESIA SOCIÁLNY PEDAGÓG!
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Sociálni pedagógovia sa čoraz častejšie stávajú súčasťou podporných tímov. Kurz je určený predovšetkým sociálnym pedagógom a ich zamestnávateľom. Sociálnym pedagógom pomôže najmä vo vytyčovaní si prioritných kompetencií na pracovisku, zorientovaní sa v procesných štandardoch, v stanovovaní si krátkodobých a dlhodobých cieľov (ročný plán, stratégia prevencie, efektívne koordinovanie tímu), ktoré účastníci budú môcť nadobudnúť prostredníctvom kazuistík a ukážok z videozáznamov „živých kníh“ (skúsených kolegov), nácvikom praktických aktivít (napr. vzdelávacej aktivity pre učiteľov) a získaní prehľadu o ďalších dostupných zdrojoch (projektoch, manuáloch, technikách) a možnostiach sieťovania ďalších špecialistov.

PRÁCA ŠKOLSKÉHO PODPORNÉHO TÍMU V MŠ A ZŠ
AKREDITOVANÝ
Obrázok lektora kurzu

Na webinári si predstavíme začiatky nášho inkluzívneho tímu, povieme si o prínosoch inkluzívneho vzdelávania v našej škole ako príklad dobrej praxe. Pred piatimi rokmi sme vstupovali na pole neorané, nikto nevedel čo má robiť, ako to má robiť a kde hľadať pomoc a inšpiráciu. Na webinári zazdielame svoje skúsenosti, povieme si o náplni práce jednotlivých členov tímu – školského špeciálneho pedagóga, školského psychológa a pedagogického asistenta. O špecifikách týchto pozícií, ale aj o tom, na čo si dávať pozor a čomu sa vyvarovať. Dotkneme sa koncepcie výučby ako spôsobu uplatňovania princípov inkluzívnej výchovy a vzdelávania v reálnom prostredí školy.


Logo Univerzitky o.z.